• SAM_0015.JPG
  • chemiczne (2).jpg
  • SAM_0007.JPG
  • DSC_0525.jpg
  • IMG_1787.jpg
  • IMG_9887.JPG
  • warsztaty chemiczne (3).jpg
  • IMG_1777.jpg
  • SAM_0030.JPG
  • blaa.jpg
  • poli.jpg
  • DSCN1152.jpg
  • SAM_0004 (2).JPG
  • Jgq41ZjT46Q8H1DIQWa7A.jpg
  • DSC03078.JPG
  • d6SzI6VPTRqsXltU94XK2A.jpg
  • 9KC5M8MTLqBhzvQ3KPRSw.jpg
  • IMG_5794.JPG
  • RepD9V6TxyG65wsuwj8g.jpg
  • SAM_0042.JPG

20.04 - wtorek

Dzień dobry we wtorek!
Dziś mamy dla Was coś w rodzaju wyzwania...
Lubicie grać w planszówki? :)
My bardzo!
Na świetlicy mamy parę planszówek, gier karcianych, z których korzystamy.
To jest początek pomysłu na dzisiejsze zajęcia :)
 
Proponujemy, byście spróbowali samodzielnie stworzyć grę planszową, lub karcianą.
Nie jest to proste, ale jest do zrobienia!
Na początek tworzymy proste formy- żeby przećwiczyć, spróbować i się nie zniechęcić!
Od czego należy zacząć? Poniżej w punktach wypiszemy Wam co powinniście robić, jak pracować. Może to Was zachęci i ułatwi zadanie:
 
1. Zastanawiamy się nad fabułą- tematem gry.
Musimy rozważyć, gdzie ma toczyć się gra- np. w lesie, na oceanie- na wyspach, w kosmosie itd.
2. Pracujemy nad rdzeniem gry – wymyślamy podstawowe zasady i założenia gry.
Tutaj trzeba przemyśleć jak będziemy się poruszać, zdobywać punkty- najbardziej podstawowe założenia.
3. Przygotowujemy wstępnie elementy gry.
Wymyślamy pionki, żetony- jeśli będą występowały, rysujemy schematyczną planszę – takie naprawdę podstawowe elementy.
4. Pracujemy nad mechaniką gry – nad tym jak gra ma działać.
Obmyślamy, jakie mamy możliwości ruchu, kiedy będą działać dodatkowe zadania (gdy staniemy na wyznaczonym polu), a w bardziej rozbudowanej formie także karty, żetony- i co będą wnosiły.
5. Sprawdzamy, testujemy, notujemy i wyszukujemy wszelkie wady gry. Na przykład takie jak to, które elementy są mało lub wcale nie używane. Po prostu próbujemy zagrać we wstępną formę naszej gry. Sprawdzamy, co powoduje błędy w rozumieniu, a może gra jest zbyt przewidywalna? Może należy coś odrzucić lub dodać? I na tym możemy zakończyć jeśli tworzymy pierwszą planszówkę :)
6. Gdy mamy już stabilny rdzeń – dopiero wtedy grę dobudowujemy w różne efekciarskie gadżety i elementy.
Możemy dodać jakieś ekstra ruchy, możliwość dobierania dodatkowego ekwipunku, mocy, życia, stroju? (można pominąć ten punkt)
7. I znów testujemy. Testowanie każdego, nawet najdrobniejszego elementu tworzonej gry – to klucz do sukcesu.
8. Gdy nasza gra jest już dopracowana, grywalna i wszystko działa zgodnie z naszymi założeniami, wówczas pracujemy nad jej wyglądem, wprowadzamy uproszczenia.
9. I znowu testujemy i testujemy. A gdy gra jest już gotowa to przychodzi czas na… instrukcję- tak, by mógł w nią zagrać ktoś, kto jej nie tworzył, ale będzie w stanie zrozumieć zasady.
 
 
Poniżej zamieszczamy link do filmiku. Jest on długi- w formie warsztatów- można wykorzystać i wspólnie kolejno wykonywać pewne czynności, lub- może pomoże :) :
 
 
To naprawdę jest do zrobienia- zobaczcie:
 
 
 
Jeśli się Wam uda- podzielcie się z nami zdjęciami, wrażeniami :)
Czekamy!
Ściskamy i pozdrawiamy.
wychowawcy świetlicy