Lektura- łatwa, lekka i przyjemna...
Lektury obowiązkowe z reguły kojarzą się z trudnym tekstem przez który należy „przebrnąć”. Ciężki, trudny, niezrozumiały…to najczęstsze czasowniki towarzyszące lekturom obowiązkowym. A przecież może być inaczej…Przekonali się o tym nasi Ósmoklasiści. Czy „Balladyna”, „Mały Książę” to niezrozumiałe książki? Serio?! Ależ skąd! Dowodem są na to prace wykonane w ramach innowacji pedagogicznej, w którą zaangażowali się nasi najstarsi uczniowie. Pomysłodawcą innowacji jest p. M. Habelt-Kulik. W ramach „Lekturowych inspiracji” uczniowie mieli do wyboru dziesięć propozycji, aby wyrazić treść lektury. I tak uczniowie wykonali gry, malowidła w piasku, plakaty, szereg makiet, awatary, zdjęcia, artykuły do gazet i wiele innych prac. Możliwości naszych uczniów są niesamowite. Gry typu 5 sekund, Monopoly, które opierają się na wiedzy z lektur obowiązkowych są niesamowite-załączone zdjęcia wybranych prac tego nie oddadzą...