Innowacja pedagogiczna Reading is fun.
Innowacja pedagogiczna Reading is fun.
W roku szkolnym 2022/2023 zgodnie z założonym planem nauczycielki języka angielskiego (Ewa Waszewska i Agnieszka Karaś) rozpoczęły realizację metodycznej innowacji pedagogicznej w klasach trzecich.
Od października, w każdym miesiącu podczas wybranej lekcji uczniowie czytali fragmenty książki w języku angielskim. Zgodnie z założeniem innowacji w roku szkolnym 2022/2023 uczniowie przeczytają 2 książki (każda w jednym semestrze).
Książka „The Jungle Book”, wybrana na I semestr została podzielona na fragmenty i podczas lekcji poświęconych realizacji innowacji, uczniowie poznali jej treść. Każde spotkanie z książką połączone było z omawianiem przeczytanych treści oraz realizacją zadań opartych o bieżący fragment. Po przeczytaniu całej książki nauczycielki sprawdziły czy uczniowie pamiętają jej treść oraz zapytały o wrażenia jakie mieli uczniowie.
Zajęcia prowadzone w ramach realizacji innowacji „Reading is fun” pozwoliły utrwalać słownictwo wprowadzane na lekcji oraz dały możliwość zaznajomienia z nowymi słówkami, jakie uczniowie mogli następnie wykorzystywać podczas dalszych lekcji. Głośne czytanie pozwoliło poćwiczyć tę umiejętność oraz rozwinąć w dzieciach wiarę we własne możliwości – uczniowie po przeczytaniu książki byli dumni, że przeczytali pierwszą książkę w języku angielskim i że tak dobrze rozumieli jej treść. Zadania poświęcone różnym etapom realizacji rozwijały kreatywność oraz umiejętności językowe (uczniowie min. przewidywali ciąg dalszy wydarzeń, opisywali jak bohaterowie spędzają razem czas, wyrażali opinię o bohaterach, odpowiadali na pytania dotyczące treści lektury).
W kolejnym semestrze uczniowie poznają kolejną książkę.
W drugim semestrze roku szkolnego uczniowie przeczytali kolejną książeczkę – „Beauty and the Beast”. Tym razem lektura miała odrobinę większy poziomi trudności. Podczas czytania „Beauty and the Beast” uczniowie utrwalali słówka związane z cechami charakteru i wyglądu, nazwy czynności codziennych, nazwy obiektów i miejsc wokół domu, nazwy jedzenia, stworzyli menu na bal u Bestii, stworzyli opis dnia mieszkańca zamku Bestii (wraz z ilustracjami), projektowali broszurę prezentującą możliwości spędzenia czasu w zamku Bestii. Powstały fantastyczne prace, a trzecioklasiści byli wyraźnie zadowoleni ze swoich osiągnięć i dumni, że przeczytali książki w języku angielskim.