• 20180920_105526.jpg
  • IMG_1777.jpg
  • d6SzI6VPTRqsXltU94XK2A.jpg
  • 20220111_184605.jpg

Wycieczka klas drugich gimnazjum do Zwardonia

Dnia 28 maja wyjechaliśmy pod opieką naszych wychowawczyń – p. A. Zegardło i p. W. Widuch na trzydniową wycieczkę do Zwardonia.

Naszą podróż, trwającą trzy godziny, odbywaliśmy pociągiem. Do celu dotarliśmy w południe. Zatrzymaliśmy się w domu wypoczynkowym „ Orawcowa”.

Zwardoń to miejscowość niezwykła i niepowtarzalna, urzeka swym pięknem tak bardzo, że nie sposób przejechać tędy obojętnie.

Już w pierwszym dniu naszego pobytu wybraliśmy się na zwiedzanie okolicy. Obejrzeliśmy m.in. zabytkowe Schronisko Turystyczne Dworzec Beskidzki – budynek z początku XX w., Kościół Nawiedzenia NMP, poza tym zachwycaliśmy się przepięknymi widokami.

Pogoda cały czas dopisywała, więc mieliśmy okazję skorzystać z basenu, który znajdował się na terenie naszego domu wczasowego. To była największa atrakcja i ochłoda w tak upalne dni.

Na drugi dzień pojechaliśmy do Żywca – miasta położonego nad rzeką Sołą i malowniczym Jeziorem Żywieckim.

Najpierw udaliśmy się zobaczyć zamek i Pałac Habsburgów, przy których roztacza się wspaniały zabytkowy park zamkowy. Zobaczyliśmy również ławeczkę księżnej Alicji Habsburg, która mieszkała w Pałacu w latach 1920 - 1945, a także staw z ptactwem wodnym oraz Domek Chiński.

Później udaliśmy się na Rynek, gdzie zobaczyliśmy zabytkową konkatedrę Narodzenia NMP z połowy XV w. Na Rynku spędziliśmy sporo czasu, siedząc na ławkach i zajadając się lodami.

Na koniec poszliśmy na dworzec PKP i wyruszyliśmy w drogę powrotną do Zwardonia.

Wieczorem zrobiliśmy grilla, przy którym mile spędziliśmy czas.

Trzeci dzień to już niestety pakowanie, sprzątanie pokoi. Ale przed wyjazdem zdążyliśmy jeszcze wyjść na ostatni spacer po Zwardoniu.

Pożegnawszy się z okolicami, wyruszyliśmy do Rudy Śląskiej.

Wycieczkę będziemy długo wspominać. Było na niej wszystko, czego chcieliśmy: basen, wspaniała pogoda, przepiękne widoki, komfortowe warunki, przepyszne wyżywienie.

Tak bardzo się zintegrowaliśmy, że w przyszłym roku planujemy również jechać na wycieczkę w to samo miejsce…